Posti on laittanut pakettiautomaatteja ympäri kaupunkia. Oikein hyvä juttu. Postilla on palvelu, jossa voi määrätä, mihin automaattiin pakettinsa haluaa. Hyvä juttu sekin. Hiljattain tuli automaatti myös Lähderannan S-markettiin. Menin Postin sivulle ohjaamaan pakettini Lähderannan automaattiin. Sivulla voi pyytää lähimmistä automaateista listan postinumerolla. Annoin Lähderannan postinumeron. Valittavaksi tuli lista automaateista ympäri Espoota ja osaa Helsinkiä, mutta ei Lähderannan automaattia. Annoin Postille palautetta.
"Ohjaisin pakettini S-market Lähderantaan, mutta ei sitä ei ole vaihtoehdoissa postinumerolla 02720."
Ja Posti vastasi.
Hei!
Kiitos yhteydenotostasi, joka koski S-market Lähderannan Smart pakettiautomaattia.
Kirjauduttuasi "Omat palvelut" verkkopalveluumme, kirjoita pakettiautomaatin hakusanaksi Espoo. Saat vaihtoehdoiksi kaikki Espoossa sijaitsevat Smart pakettiautomaatit ja voit valita haluamasi automaatin.
Ystävällisin terveisin
Tuija Pulju
No just joo. Sensijaan että tutkisivat, mikä ongelma heidän järjestelmässään on, viittaavat että minä olen hölmö. Onhan se vastaajalle paljon helpompaa. En mennyt kokeilemaan heidän konstiaan. Vika on joka tapauksessa olemassa, koska postinumerolla ei löydy, kuten pitäisi.
Vähän myöhemmin tilasin tavaraa verkkokaupasta. Siellä oli mahdollisuus valita pakettiautomaatti aiva vastaavalla tavalla kuin Postin palvelussa. Annoin Lähderannan postinumeron. Sivu tarjosi kaikkia muita aivan samalla tavalla, kuin Postin palvelu. Kokeilin hakea sanalla "Espoo". Sama juttu. No, valitin Postille vastaamalla saamaani mailiin.
Hyvä Posti
Asiakas ei ole aina väärässä. Kun asiakas sanoo, että ei toimi, voisi tarkistaa, toimiiko.
Tilasin juuri tuotteita verkkokaupasta, jossa voi valita Postin pakettiautomaatin.
Lähderannan S-arketin automaattia ei saa näkyviin valinnalla espoo, ei liioin valinnalla
02720, joka on Lähderannan postinumero. Jouduin ohjaamaan paketin Leppävaaraan.
Ei ihme, että en ole koskaan nähnyt kenenkään ottavan pakettia Lähderannan automaatista.
Alpo Tiilikka
Ja Posti vastasi.
Hei!
Kiitos vastauksestasi.
Ikävä kuulla, ettei Lähderannan Smart-posti automaattia ole löytynyt käyttämäsi verkkokaupan listalta.
Meillä Postilla on käytössä Paketin ohjauspalvelu. Paketin ohjauspalvelun avulla voit valita, mistä noudat verkkokaupasta tilaamasi paketit. Voit tehdä Paketin ohjauksen Lähderannan Smart-automaattiin verkkopalvelussamme osoitteessa https://www.posti.fi/omatpalvelut/ . Verkkopalveluumme voit kirjautua verkkopankkitunnuksillasi, Postin käyttäjätunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla ja lukijalla.
Jotta Paketin ohjauspalvelu toimii, täytyy seuraavat kolme ehtoa täyttyä:
- lähettäjän tulee käyttää sähköistä ennakkoilmoitusta paketin seurannassa
- postinumeron paketin päällä tulee olla sama kuin kotipostinumerosi, jos paketin päällä on esim. noutopisteen postinumero ei paketin ohjauspalvelu tunnista lähetyksesi siirtoa
- lähetyksessä tulee olla sama matkapuhelinnumero kuin paketinohjauspalvelussa on kerrottu.
Ystävällisin terveisin
Tuija Pulju
Käskevät minun menemään siihen palveluun, jonka toimimattomuudesta olin aiemmin valittanut ja joka kirjeenvaihto oli mailini häntänä. Ei kai kukaan ihminen toimi tällä tavalla. Epäilen vahvasti, että "Tuija Pulju" on tietokoneohjelma, joka etsiin tekstistä avainsanoja ja päräyttää sitten vakiovastauksen.
Voi hyvä Posti. Kertokaa minulle, miten voin käyttää Lähderannan pakettiautomaattia. Siis kertokaa sellainen tapa joka toimii.